martes, 6 de octubre de 2015

CONTIDOS ECONOMÍA E ORGANIZACIÓN DE EMPRESAS-2º BACH.-T1

TEMA 1: A EMPRESA E O SEU MARCO EXTERNO

1.1. A empresa

  • Concepto de empresa: elementos, funcións e obxectivos. 
  • Factores de produción (inputs), produto (output) e valor engadido. 
  • A creación de valor. 
  • Funcionamento global (descrición xeral do ciclo de produción) e áreas de actividade (produción, comercialización, financiamento e dirección ou organización). 
  • Visións do papel do empresario no pensamento económico: Adam Smith-Knight-Schumpeter-Galbraith. 
  • Tipos de empresa e criterios de clasificación: titularidade do capital, tamaño e sector de actividade.

1.2. Contorno xeral e específico

  • Contorno xeral: factores económicos, socioculturais, político-legais, tecnolóxicos. 
  • Contorno específico: o sector. 
  • Esquema das cinco forzas competitivas de Porter: rivalidade entre competidores actuais, ameaza de entrada de competidores potenciais, ameaza de produtos substitutivos, poder negociador dos provedores, poder negociador dos clientes. 
  • Análise DAFO. A responsabilidade social e medioambiental da empresa (traballadores, sociedade, consumidores, medioambiente)

1.3. Marco xurídico que regula a actividade empresarial
  • Principais formas xurídicas da empresa: Empresario individual e empresario colectivo (Sociedade Anónima, Sociedade de Responsabilidade Limitada,  Sociedade Limitada Nova Empresa, Sociedades Laborais, Sociedade Cooperativa).
  • Aspectos mercantís: Trámites legais para a constitución da empresa. Rexistro Mercantil. Propiedade industrial: signos distintivos da empresa (nome comercial, rótulo do establecemento e marca) e invencións. Defensa da competencia. Publicidade.
  • Aspectos laborais: Dereitos e obrigas do traballador: dereitos e deberes básicos. Dereitos e deberes derivados do contrato de traballo (salario, xornada e calendario laboral, permisos e vacacións). A conciliación da vida laboral e familiar das persoas traballadoras: aspectos básicos. Contrato de traballo (concepto e elementos para que sexa válido), tipoloxía (segundo a duración do contrato e segundo a duración da xornada). Suspensión e extinción do contrato de traballo: concepto e causas. Concepto de convenio colectivo. Obrigas de afiliación e cotización á Seguridade Social. Seguranza e hixiene no traballo: aspectos básicos. Prevención de riscos laborais: aspectos básicos.
  • Fiscalidade: Tributos: concepto e clases. Impostos: concepto, clases (directos-indirectos, reais ou de produto, persoais ou sobre a renda), elementos (suxeito activo, suxeito pasivo, feito impoñible, base impoñible, tipo impositivo)  e ámbito de xestión (estatal, autonómico e local). Fiscalidade do empresario individual: IRPF, IVE.  Fiscalidade do empresario social: Imposto sobre sociedades e IVE.

1.4. Desenvolvemento da empresa

  • Factores de localización espacial da empresa: localización de actividades industriais, localización de actividades comerciais e de servizos.  
  • A dimensión empresarial: concepto e criterios de medición. As PEMES: vantaxes e inconvenientes. O crecemento da empresa: crecemento interno e crecemento externo. Estratexias  de fusión e adquisición.
  • A internacionalización, a competencia global, a influencia do desenvolvemento das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) nas empresas. As empresas multinacionais: características e factores de desenvolvemento.
  • Tecido industrial galego e tamaño empresarial en Galicia. O cooperativismo en Galicia.


No hay comentarios:

Publicar un comentario